Cegiełki
Jednym z głównych celów naszej Fundacji jest budowa rodzinnego domu dla osób z ASD i innymi zaburzeniami rozwoju. Aby to zrealizować potrzebujemy wielu cegiełek, z których powstanie dar serca Fundacji dla naszych podopiecznych. Nie prosimy - nie oferując nic w zamian. Każdy Darczyńca wpłacając minimum 50 zł darowizny na cele statutowe na konto naszej Fundacji (UWAGA tytuł wpłaty: "darowizna na cele statutowe"), może wybrać swoją cegiełkę. Kolejnym krokiem jest napisanie do nas na adres: biuro@fundacjaasdreamer.pl  W odpowiedzi otrzymasz swoją cegiełkę. 

Cegiełka nr 1




Autyzm w mojej głowie” - poradnik napisany przez trzy wspaniałe mamy, doświadczone w wychowaniu dziecka z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Każda z nich opisuje swoją historię w inny sposób, pokazując tym samym iż droga prowadząca do przystosowania się jest zawsze inna ale co najważniejsze możliwa!! W publikacji tej dzielą się swoimi doświadczeniami, troskami, wyzwaniami ale także ukazują drogi wyjścia prowadzące do akceptacji, której stale się uczą w codziennych wyzwaniach wychowawczych. Poradnik ma na celu pomóc innym Rodzicom przejść tę drogę i uwierzyć, że autyzm to nie koniec świata a jedynie początek nowej drogi. Może się również okazać niezastąpiony dla specjalistów pragnących lepiej zrozumieć sytuację rodziców osób z ASD.
Kolędy na wakacje – to historia Pani Katarzyny Wieczorek (Patyk) i jej 26 letniego syna. Autorka wprowadza nas w świat silnych emocji, od przerażenia i załamania po radość i entuzjazm jaki do dnia dzisiejszego towarzyszy jej w życiu. Dzięki zdrowemu dystansowi i sile do udowodnienia tego co prawie niemożliwe, znalazła drogę do spełnienia i szczęścia dla siebie i syna. Jej naturalne poczucie humoru, które jak pisze Autorka, pozwoliło jej na wiele sytuacji patrzeć w inny sposób, uwidacznia się również w jej tekście i sprawia, że drogi wyjścia okazują się o wiele łatwiejsze.
Wędrówka w nieznane horyzonty – to z kolei historia Pani Anny Michońskiej i jej 7-letniego synka Mikołaja. Autorka stara się ukazać swoją historię na tle przeżyć całej swojej rodziny – męża i pozostałych dzieci. Jest to opowieść o drodze akceptacji i sposobach ułożenia sobie życia na nowo po diagnozie dziecka. Autorka dzieli się swoimi troskami ale również pięknie ukazuje realistyczne cele w wychowaniu i terapii swojego dziecka.
Jeszcze w zielone gramy – liryczna, momentami nostalgiczna ale i magiczna opowieść o stale trwającej historii walki o syna (11 letniego) i drogi akceptacji Pani Anny Szalast. Autorka tworzy swoją historię za pomocą obrazów i dźwięków, przedstawia galerię różnych postaci które miały wpływ na jej życie. Tworzy klimat zmuszający do refleksji i zadaje niekiedy trudne pytania, na które powinien odpowiedzieć sobie każdy z nas – Rodziców dzieci z ASD.

Cegiełka nr 2



Nasz Nowy Kolega” - opowiadanie napisane przez dr Katarzynę Wieczorek (Patyk) z przeznaczeniem dla uczniów szkół podstawowych aby wspomóc proces kształtowania właściwych postaw wobec osób z ASD. Jest to historia Tomka, który rozpoczyna edukację w szkole ogólnodostępnej. Jego nietypowe zachowania szybko wzbudzają w dzieciach duże zainteresowanie ale i obawy. Na szczęście w klasie dzieci mogą liczyć na pomoc Pana Jacka, który krok po kroku wprowadza uczniów w świat Tomka, sprawiając że w niedługim czasie dzieci uczą się wspierać nowego kolegę w codzienności szkolnej ale i odczytywać sygnały w jego zachowaniu. Zaś sam Tomek zaczyna powoli otwierać się na klasę, w której czuje się coraz pewniej i bezpieczniej. Do opowiadania dołączono materiały dla nauczyciela - ogólne informacje o autyzmie oraz inspirujące przykłady do realizacji godziny wychowawczej w oparciu o niniejsze opowiadanie.


Cegiełka nr 3 



Diagnoza komunikacji osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu" - narzędzie to pozwala w szybki i przystępny dla specjalisty czy rodzica sposób zebrać dane nt komunikacji osoby z ASD. Nie wymaga dodatkowych pomocy. Uwzględnia cztery kody komunikacyjne typowe dla osób z autyzmem. Uzyskane wyniki prezentowane w formie graficznej ukazują style komunikacyjne (z reguły mieszane) i pozwalają na określenie dominujących i wspomagających kodów komunikacyjnych. Praktyczność narzędzia (diagnoza funkcjonalna) pozwala śledzić rozwój komunikacji i tworzyć programy usprawniające. Do narzędzia dołączono instrukcję oraz przykładowe diagnozy osób z ASD.

Cegiełka nr 4



Wywiad i dzienniki obserwacji dziecka do 3 r.ż.” - bardzo praktyczne narzędzie do zastosowania przez specjalistów, lekarzy czy rodziców pragnących monitować rozwój lub zaniepokojonych zachowaniem dziecka. Przeznaczony dla dzieci od 6 miesiąca życia do 3 roku życia. Inwentarz składa się z wywiadu oraz 3 dzienniczków obserwacji: 1) od 6 do 12 m.ż.; 2) od 12 m.ż. do 24 m.ż.; 3) od 24 m.ż. do 36 m.ż. Narzędzie to służy monitorowaniu ryzyka zaburzeń rozwoju dziecka, ze szczególnym zwróceniem uwagi na zachowania krytyczne charakterystyczne dla zaburzeń ze spektrum autyzmu.

Cegiełka nr 5 - do pobrania



Cookies

Korzystając z tej witryny, automatycznie akceptujesz używanie przez nas plików cookie. Czytaj więcej.

AKCEPTUJĘ