Jednym z głównych celów naszej
Fundacji jest budowa rodzinnego domu dla osób z ASD i innymi zaburzeniami
rozwoju. Aby to zrealizować potrzebujemy wielu cegiełek, z których powstanie
dar serca Fundacji dla naszych podopiecznych. Nie prosimy - nie oferując nic w
zamian. Każdy Darczyńca wpłacając minimum 50 zł
darowizny na cele statutowe na konto naszej Fundacji
(UWAGA tytuł wpłaty: "darowizna na cele statutowe"), może wybrać swoją cegiełkę. Kolejnym krokiem jest napisanie do nas na adres:
biuro@fundacjaasdreamer.pl
W odpowiedzi otrzymasz swoją cegiełkę.
Cegiełka nr 1
„Nasz
Nowy Kolega” - opowiadanie napisane przez dr Katarzynę Wieczorek (Patyk) z
przeznaczeniem dla uczniów szkół podstawowych aby wspomóc proces kształtowania
właściwych postaw wobec osób z ASD. Jest to historia Tomka, który rozpoczyna
edukację w szkole ogólnodostępnej. Jego nietypowe zachowania szybko wzbudzają w
dzieciach duże zainteresowanie ale i obawy. Na szczęście w klasie dzieci mogą
liczyć na pomoc Pana Jacka, który krok po kroku wprowadza uczniów w świat
Tomka, sprawiając że w niedługim czasie dzieci uczą się wspierać nowego kolegę
w codzienności szkolnej ale i odczytywać sygnały w jego zachowaniu. Zaś sam
Tomek zaczyna powoli otwierać się na klasę, w której czuje się coraz pewniej i
bezpieczniej. Do opowiadania dołączono materiały dla nauczyciela - ogólne informacje o autyzmie oraz inspirujące przykłady do realizacji godziny wychowawczej w oparciu o niniejsze opowiadanie.
Cegiełka nr 2
„Diagnoza komunikacji osób z
zaburzeniami ze spektrum autyzmu" - narzędzie to pozwala w szybki i
przystępny dla specjalisty czy rodzica sposób zebrać dane nt komunikacji osoby
z ASD. Nie wymaga dodatkowych pomocy. Uwzględnia cztery kody komunikacyjne
typowe dla osób z autyzmem. Uzyskane wyniki prezentowane w formie graficznej
ukazują style komunikacyjne (z reguły mieszane) i pozwalają na określenie
dominujących i wspomagających kodów komunikacyjnych. Praktyczność narzędzia
(diagnoza funkcjonalna) pozwala śledzić rozwój komunikacji i tworzyć programy
usprawniające. Do narzędzia dołączono instrukcję oraz przykładowe diagnozy osób
z ASD.
Cegiełka nr 3
„Wywiad i
dzienniki obserwacji dziecka do 3 r.ż.” - bardzo praktyczne narzędzie do
zastosowania przez specjalistów, lekarzy czy rodziców pragnących monitować
rozwój lub zaniepokojonych zachowaniem dziecka. Przeznaczony dla dzieci od 6
miesiąca życia do 3 roku życia. Inwentarz składa się z wywiadu oraz 3
dzienniczków obserwacji: 1) od 6 do 12 m.ż.; 2) od 12 m.ż. do 24 m.ż.; 3) od 24
m.ż. do 36 m.ż. Narzędzie to służy monitorowaniu ryzyka zaburzeń rozwoju
dziecka, ze szczególnym zwróceniem uwagi na zachowania krytyczne charakterystyczne
dla zaburzeń ze spektrum autyzmu.