Jednym z głównych celów naszej
Fundacji jest budowa rodzinnego domu dla osób z ASD i innymi zaburzeniami
rozwoju. Aby to zrealizować potrzebujemy wielu cegiełek, z których powstanie
dar serca Fundacji dla naszych podopiecznych. Nie prosimy - nie oferując nic w
zamian. Każdy Darczyńca wpłacając minimum 50 zł
darowizny na cele statutowe na konto naszej Fundacji
(UWAGA tytuł wpłaty: "darowizna na cele statutowe"), może wybrać swoją cegiełkę. Kolejnym krokiem jest napisanie do nas na adres:
biuro@fundacjaasdreamer.pl
W odpowiedzi otrzymasz swoją cegiełkę.
Cegiełka nr 1
„Autyzm w mojej głowie” -
poradnik napisany przez trzy wspaniałe mamy, doświadczone w wychowaniu dziecka
z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Każda z nich opisuje swoją historię w inny sposób,
pokazując tym samym iż droga prowadząca do przystosowania się jest zawsze inna
ale co najważniejsze możliwa!! W publikacji tej dzielą się swoimi
doświadczeniami, troskami, wyzwaniami ale także ukazują drogi wyjścia
prowadzące do akceptacji, której stale się uczą w codziennych wyzwaniach
wychowawczych. Poradnik ma na celu pomóc innym Rodzicom przejść tę drogę i
uwierzyć, że autyzm to nie koniec świata a jedynie początek nowej drogi. Może
się również okazać niezastąpiony dla specjalistów pragnących lepiej zrozumieć
sytuację rodziców osób z ASD.
Kolędy na
wakacje – to historia Pani Katarzyny
Wieczorek (Patyk) i jej 26 letniego syna. Autorka wprowadza nas w świat silnych
emocji, od przerażenia i załamania po radość i entuzjazm jaki do dnia
dzisiejszego towarzyszy jej w życiu. Dzięki zdrowemu dystansowi i sile do udowodnienia
tego co prawie niemożliwe, znalazła drogę do spełnienia i szczęścia dla siebie
i syna. Jej naturalne poczucie humoru, które jak pisze Autorka, pozwoliło jej
na wiele sytuacji patrzeć w inny sposób, uwidacznia się również w jej tekście i
sprawia, że drogi wyjścia okazują się o wiele łatwiejsze.
Wędrówka w
nieznane horyzonty – to z
kolei historia Pani Anny Michońskiej i jej 7-letniego synka Mikołaja. Autorka
stara się ukazać swoją historię na tle przeżyć całej swojej rodziny – męża i
pozostałych dzieci. Jest to opowieść o drodze akceptacji i sposobach ułożenia
sobie życia na nowo po diagnozie dziecka. Autorka dzieli się swoimi troskami
ale również pięknie ukazuje realistyczne cele w wychowaniu i terapii swojego
dziecka.
Jeszcze w
zielone gramy – liryczna, momentami nostalgiczna ale
i magiczna opowieść o stale trwającej historii walki o syna (11 letniego) i
drogi akceptacji Pani Anny Szalast. Autorka tworzy swoją historię za pomocą obrazów
i dźwięków, przedstawia galerię różnych postaci które miały wpływ na jej życie.
Tworzy klimat zmuszający do refleksji i zadaje niekiedy trudne pytania, na
które powinien odpowiedzieć sobie każdy z nas – Rodziców dzieci z ASD.
Cegiełka nr 2
„Nasz
Nowy Kolega” - opowiadanie napisane przez dr Katarzynę Wieczorek (Patyk) z
przeznaczeniem dla uczniów szkół podstawowych aby wspomóc proces kształtowania
właściwych postaw wobec osób z ASD. Jest to historia Tomka, który rozpoczyna
edukację w szkole ogólnodostępnej. Jego nietypowe zachowania szybko wzbudzają w
dzieciach duże zainteresowanie ale i obawy. Na szczęście w klasie dzieci mogą
liczyć na pomoc Pana Jacka, który krok po kroku wprowadza uczniów w świat
Tomka, sprawiając że w niedługim czasie dzieci uczą się wspierać nowego kolegę
w codzienności szkolnej ale i odczytywać sygnały w jego zachowaniu. Zaś sam
Tomek zaczyna powoli otwierać się na klasę, w której czuje się coraz pewniej i
bezpieczniej. Do opowiadania dołączono materiały dla nauczyciela - ogólne informacje o autyzmie oraz inspirujące przykłady do realizacji godziny wychowawczej w oparciu o niniejsze opowiadanie.
Cegiełka nr 3
„Diagnoza komunikacji osób z
zaburzeniami ze spektrum autyzmu" - narzędzie to pozwala w szybki i
przystępny dla specjalisty czy rodzica sposób zebrać dane nt komunikacji osoby
z ASD. Nie wymaga dodatkowych pomocy. Uwzględnia cztery kody komunikacyjne
typowe dla osób z autyzmem. Uzyskane wyniki prezentowane w formie graficznej
ukazują style komunikacyjne (z reguły mieszane) i pozwalają na określenie
dominujących i wspomagających kodów komunikacyjnych. Praktyczność narzędzia
(diagnoza funkcjonalna) pozwala śledzić rozwój komunikacji i tworzyć programy
usprawniające. Do narzędzia dołączono instrukcję oraz przykładowe diagnozy osób
z ASD.
Cegiełka nr 4
„Wywiad i
dzienniki obserwacji dziecka do 3 r.ż.” - bardzo praktyczne narzędzie do
zastosowania przez specjalistów, lekarzy czy rodziców pragnących monitować
rozwój lub zaniepokojonych zachowaniem dziecka. Przeznaczony dla dzieci od 6
miesiąca życia do 3 roku życia. Inwentarz składa się z wywiadu oraz 3
dzienniczków obserwacji: 1) od 6 do 12 m.ż.; 2) od 12 m.ż. do 24 m.ż.; 3) od 24
m.ż. do 36 m.ż. Narzędzie to służy monitorowaniu ryzyka zaburzeń rozwoju
dziecka, ze szczególnym zwróceniem uwagi na zachowania krytyczne charakterystyczne
dla zaburzeń ze spektrum autyzmu.
Cegiełka nr 5 - do pobrania