Trening zastępowania agresji dla dzieci i młodzieży w wieku szkolnym
Cel szkolenia: kształtowanie umiejętności diagnozy przyczyn ZT i agresji oraz prowadzenia i ewaluowania treningu zastępowania agresji
Program szkolenia:
Szkolenie przeznaczone dla: psychologów, pedagogów i innych specjalistów
czas trwania: 10h
cena: 350 zł/os.
Trudna klasa – jak sobie radzić z niepożądanymi zachowaniami w klasie
Cel szkolenia: kształtowanie umiejętności wychowawczych i terapeutycznych wobec trudnej klasy
Treści:
1. Analiza przyczyn zachowań niepożądanych w klasie
2. Diagnoza zjawiska
3. Strategie pracy z klasą – gdy problem ma tylko jeden nauczyciel
4. Strategie pracy z klasą – gdy problem zgłasza większość nauczycieli
5. Zasady tworzenia spotkań otwartych i zamkniętych
6. Procedury oparte na podejściu kognitywno-behawioralnym w pracy grupowej (analiza metod i technik)
7. Praca indywidualna z uczniem – założenia Indywidualnego Planu Poprawy Zachowania
Szkolenie przeznaczone dla: nauczycieli, psychologów i pedagogów pracujących z trudną klasą lub z uczniem przejawiającym znaczne natężenie zachowań niepożądanych
czas trwania: 10h
cena: 280 zł/os.
Jak oswoić emocje dzieci – bajki terapeutyczne i opowiadanie psychoedukacyjne w pracy wychowawczej
Cel szkolenia: kształtowanie umiejętności terapeutycznych w obszarze minimalizowania i eliminowania lęków u dzieci oraz tworzenia prospołecznych postaw
Treści:
1. Strach a lęk – analiza rozwojowa
2. Rodzaje lęków u dzieci
3. Przyczyny i skutki lęków u dzieci
4. Systemowe rozwiązania służące ograniczeniu lęków u dzieci
5. Działania prewencyjne – praca z rodziną
6. Psychoterapia z bajką – zasady, cele, plan tworzenia bajki terapeutycznej
7. Opowiadanie psychoedukacyjne – cel, tworzenie, weryfikacja efektów
Szkolenie przeznaczone dla: nauczycieli, psychologów i pedagogów pracujących z dziećmi w różnego rodzaju ośrodkach i placówkach edukacyjnych.
czas trwania: 10h
cena: 280 zł/os.
Otwarte i kreatywne dziecko - jak to osiągnąć w edukacji przedszkolnej?
Cel szkolenia: kształtowanie umiejętności innowacyjnego podejścia do realizacji procesu edukacyjnego i wychowawczego w przedszkolu
Treści:
1. Przyjazne metody wychowawcze
2. Kompetencje i osobowość wychowawcy sprzyjające otwartości i kreatywności dzieci
3. Metody rozwijania własnej kreatywności jako nauczyciela i wychowawcy
4. Warsztat komunikacyjny - jak rozmawiać by rozwijać i kształtować
5. Metody twórczego działania w przedszkolu
6. Kąciki warsztatowe - "ciekawe dziecko" - założenia i realizacja zajęć w wybranych kącikach
7. Metody aktywizujące dla dzieci
8. Przykłady zajęć i ich omówienie
Szkolenie przeznaczone dla: pedagogów przedszkolnych, psychologów i innych specjalistów/terapeutów
czas trwania: 10h
cena: 280 zł/os.
Praca z dzieckiem z wysoką wrażliwością w przedszkolu i szkole
Cel szkolenia: kształtowanie umiejętności diagnostycznych i terapeutycznych wobec dziecka z wysoką wrażliwością w przedszkolu i szkole
Treści:
1. Wysoka wrażliwość - jak się objawia, jak ją dobrze rozpoznać?
2. Przyczyny wysokiej wrażliwości u dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym
3. Wsparcie dla rodziców dziecka z wysoką wrazliwością
4. Metody pracy terapeutycznej, wychowawczej z dzieckiem o wysokiej wrażliwości
5. Formy wsparcia dziecka z wysoką wrażliwością w grupie
Szkolenie przeznaczone dla: nauczycieli, pedagogów przedszkolnych, psychologów i innych specjalistów/terapeutów
czas trwania: 10h
cena: 280 zł/os.
Dziecko (uczeń) leniwe czy niewłaściwie motywowane?
Cel szkolenia: kształtowanie umiejętności budowania pozytywnej motywacji do działania dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
Treści:
1. Czym jest motywacja i jakie są jej uwarunkowania?
2. Sytuacja rodzinna a motywacja
3. Doświadczenia dziecka w placówce a motywacja
3. Czynniki środowiskowe przedszkola i szkoły a motywacja dzieci/uczniów
4. Pozytywne i przyjazne dziecku strategie kształtowania motywacji
a) operowanie konsekwencjami wychowawczymi
b) wzmocnienia
c) systemy zgeneralizowanych wzmocnień
d) procedury wzmocnień różnicowych
5. Analiza przypadków
6. Przyczyn niepowodzeń w procesie motywowania dzieci i uczniów
Zbuntowany przedszkolak i uczeń - jak to zmienić?
Cel szkolenia: kształtowanie umiejętności radzenia sobie z zachowaniami trudnymi dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
Treści:
1. Dlaczego u dzieci pojawiają się zachowania trudne?
2. Jakie są zachowania trudne u dzieci i uczniów?
3. Działania wstępne - rozpoznawcze dla wychowawcy/nauczyciela:
a) funkcje zachowań;
b) błędy w atrybucji myślenia;
c) inne źródła
4. Opracowanie planu działania - metody i techniki pracy z zachowaniami trudnymi
5. Rodzaje i formy współpracy w zakresie realizacji planu z rodzicami i innymi wychowawcami/nauczycielami
6. Strategie wyciszające dla dzieci/uczniów
7. "Obalanie" błędów atrybucji w myśleniu dzieci/uczniów
Praca z dzieckiem z ryzykiem dysleksji w przedszkolu
Cel szkolenia: kształtowanie umiejętności diagnostycznych i terapeutycznych wobec dziecka z ryzyka dysleksji
Treści:
1. Ryzyko dysleksji - jak je rozpoznać?
2. Narzędzia do diagnozy ryzyka dysleksji u dzieci w wieku przedszkolnym
3. Jak wytłumaczyć rodzicom ryzyko dysleksji aby podjęli współpracę?
4. Kierunki działań terapeutycznych w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej
5. Jak przygotować opinię dziecka z ryzykiem dysleksji?
6. Innowacyjne metody pracy z dzieckiem z ryzyka dysleksji - czyli jak ciekawie i inspirująco z punktu widzenia dziecka sprawić aby dysleksja się nie rozwinęła
Szkolenie przeznaczone dla: pedagogów przedszkolnych, psychologów i innych specjalistów/terapeutów
czas trwania: 10h
cena: 280 zł/os.
Praca z dzieckiem z ryzykiem dysleksji w edukacji wczesnoszkolnej
Cel szkolenia: kształtowanie umiejętności diagnostycznych i terapeutycznych wobec ucznia z ryzyka dysleksji
Treści:
1. Ryzyko dysleksji - jak je rozpoznać?
2. Narzędzia do diagnozy ryzyka dysleksji u dzieci w wieku wczesnoszkolnym
3. Jak wytłumaczyć rodzicom ryzyko dysleksji aby podjęli współpracę?
4. Kierunki działań terapeutycznych w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej wobec ucznia z ryzykiem dysleksji
5. Organizacja przestrzeni edukacyjnej dla ucznia, specjalne pomoce dydaktyczne
6. Specjalne wsparcie dydaktyczne - innowacyjne metody pracy ułatwiające czytanie i pisanie
7. Założenia terapii "stolikowej" w terapii pedagogicznej
8. Innowacyjne metody terapii w ryzyku dysleksji
Szkolenie przeznaczone dla: nauczycieli, pedagogów, psychologów, terapeutów pedagogicznych i innych specjalistów/terapeutów
czas trwania: 10h
cena: 280 zł/os.
Jak stworzyć pozytywną relację z "wymagającym" rodzicem ucznia?
Cel szkolenia: kształtowanie umiejętności efektywnej współpracy z trudnymi rodzicami
Treści:
1. Czynniki warunkujące określone postawy rodziców wobec szkoły/nauczyciela
2. Analiza postaw nauczycieli wobec rodziców
3. Cele i zadania wyznaczane współpracy z rodzicami
4. Przyczyny konfliktów pomiędzy rodzicami a nauczycielami
5. Rodzic agresywny w szkole – strategie pracy
6. Rodzic nieobecny w szkole – strategie pracy
7. Rodzic roszczeniowy w szkole – strategie pracy
8. Pro i reaktywne zachowania. Jak je rozpoznać?
9. Świadome przyjmowanie ról w rozmowie
10. Elaboration likelihood model- zastosowanie praktyczne
11. Wybrane techniki z zakresu perswazji oraz storytellingu
12. Strategie prowadzenia rozmów
13. Opracowywanie studium przypadku
14. Trudne sytuacje w rozmowach z rodzicami i ich rozwiązanie
15. Ćwiczenia praktyczne.
16. Jak poradzić sobie ze stresem po spotkaniu z trudnym rodzicem
Szkolenie przeznaczone dla: nauczycieli, psychologów i pedagogów pracujących z trudnymi rodzicami
czas trwania: 10h
cena: 280 zł/os.
Rola wychowawcy w systemie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu i szkole
Cel szkolenia: kształtowanie i doskonalenia umiejętności nauczycieli w zakresie realizacji zaleceń dotyczących pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu i szkole
Treści:
1. Analiza aktów prawnych regulujących pomoc psychologiczno-pedagogiczną (dalej jako ppp)
2. Komu przysługuje ppp i na jakiej podstawie?
3. Formy ppp, wymiar, okres przyznawania
4. Uczeń z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego a ppp
5. Rewalidacja a ppp - cele, zakres działań, podstawowe różnice
6. Cele i zadania WOPFU - uczniowie z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego
7. Karta Indywidualnych Potrzeb Ucznia - uczniowie bez orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego
8. Dokumentowanie ppp
9. Szczegółowa analiza zadań wychowawcy w obszarze ppp
10. Ewaluacja ppp
Szkolenie przeznaczone dla: wychowawców, psychologów, pedagogów i innych specjalistów
czas trwania: 10h
cena: 280 zł/os.
Diagnoza i terapia zaburzeń przetwarzania słuchowego dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym
Cel szkolenia: kształtowanie i doskonalenia umiejętności w zakresie diagnozy i wsparcia dla dzieci z zaburzeniami przetwarzania słuchowego
Treści: