Szkolenia

Szkolenie: psychologia behawioralna i poznawczo-behawioralna dla n-li I stopień (29-31.01.24 r.)


Termin szkolenia: 29-31.01.24 r. Cena: 650 zł/os zł/os

Szkolenie certyfikowane realizowane w kilku stopniach: Metody i techniki pracy terapeutycznej i wychowawczej w oparciu o psychologię behawioralną i behawioralno-poznawczą dla nauczycieli, psychologów i innych specjalistów

Szkolenie od 29 do 31.01.2023 r. dotyczy I stopnia szkolenia - wymiar 30 h (patrz program niżej)

Kurs przeznaczony dla: nauczycieli, psychologów i pedagogów pracujących z osobami z autyzmem, zespołem Aspergera w różnego rodzaju ośrodkach i placówkach edukacyjnych oraz z innymi osobami niepełnosprawnymi lub osobami przejawiającymi zachowania trudne

Trener: dr n. hum. Katarzyna Patyk-Wieczorek
Szkolenie realizowane przez Niepubliczną Placówkę Doskonalenia Nauczycieli Fundacji "ASDreamer"
Wymiar szkolenia: 30h
Cena: 650 zł/os

Zapisy: biuro@fundacjaasdreamer.pl lub skorzystaj z zakładki "zapisz się" - dodaj koniecznie wybraną przez siebie miejscowość (Lublin lub Jarosław)

Cel szkolenia: Zapraszamy Państwa na certyfikowany kurs z zakresu metod i technik behawioralnych i poznawczo-behawioralnych wykorzystywanych w pracy terapeutycznej i wychowawczej przez nauczyciela jak i innych specjalistów.  Kurs realizowany jest w formie hybrydowej (część kursu realizowana jest w formie online, część z udziałem bezpośrednim). Jest to najlepsza oferta dla osób pragnących pracować efektywnie i chcących osiągać szybkie sukcesy u swoich podopiecznych zarówno w sferze społeczno-emocjonalnej jak i poznawczej. Zdobyta wiedza jak i praktyczne umiejętności doskonale sprawdzą się podczas zajęć rewalidacyjnych,specjalistycznych wynikających z pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole a także w trakcie bieżących oddziaływań edukacyjno-wychowawczych w klasie szkolnej.Oddziaływania w oparciu o psychologię behawioralną jak i poznawczo-behawioralną doskonale sprawdzą się w przypadku uczniów z ADHD, ADD, ASD (zaburzenia ze spektrum autyzmu), problemami emocjonalnymi oraz z innymi zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi. Pozwolą także na osiągniecie szybkiego sukcesu w klasą szkolną – sprzyjają  pozytywnych postaw i motywacji uczniów, pozwalają na zbudowanie pozytywnego autorytetu nauczyciela oraz na eliminację zachowań niepożądanych. Szkolenie prowadzone jest przez dr nauk hum.Katarzynę Patyk -Wieczorek, doświadczonego trenera z bogatym doświadczeniem w zakresie edukacji i terapii osób z ASD i innymi zaburzeniami rozwoju oraz zachowania. Uczestnicy otrzymują zarówno zaświadczenie o ukończeniu formy doskonalenia zawodowego Niepublicznej Placówki jak i certyfikat Fundacji "ASDreamer". Każdy uczestnik otrzymuje również komplet materiałów szkoleniowych.

UWAGA: Każdy kurs realizowany jest oddzielnie, umożliwiając stworzenie indywidualnej ścieżki doskonalenia zawodowego dla nauczyciela·        Uczestnik może ukończyć IV stopień kursu wyłącznie po ukończeniu wcześniejszych stopni kursu·        

Uczestnik może ukończyć II stopnień kursu wyłącznie po I stopniu kursu·        
Kurs III stopnia można ukończyć można ukończyć niezależnie od posiadania jakiekolwiek stopnia kursu
Przy zakupie całego kursu (I, II, III i IV stopień) cena promocyjna – 1400 zł (75h)

Kurs I stopnia – terapia behawioralna i poznawczo-behawioralna dla nauczycieli - założenia i realizacja 30 godzin(cena: 650 zł/os)
Moduł I: Teoretyczne podstawy (5h – online)
1. Behawioryzm. Stosowana analiza zachowania.Wstęp
2. Prawa uczenia się: warunkowanie klasyczne,warunkowanie sprawcze
3. Konsekwencje zachowań. Wzmacnianie. Karanie
4.  Bodźce poprzedzające zachowania. Bodźce kontrolujące. Operacje motywujące

Moduł II: Metody i techniki pracy dla nauczycieli (10h – online)
1. Dostosowywanie środowiska do potrzeb osoby
2. Motywowanie do nauki i pracy
3. Uczenie nowych umiejętności
4. Metody nauczania: metoda wyodrębnionych prób, uczenie sytuacyjne, tworzenie łańcuchów zachowań, plany aktywności
5. Generalizacja i utrzymanie efektów terapii

Moduł III: Metody i techniki pracy nad zachowaniami trudnymi w strategii PBS (pozytywne wspieranie zachowań) (8h –udział bezpośredni)
1. Odkrywanie funkcji zachowań – ocena funkcjonalna w SAZ
2. Wieloelementowy Model Wsparcia w PBS
a)Ocena funkcjonalna
b) Strategie proaktywne i reaktywne
c) Tworzenie planu modyfikacji i wspierania zachowań
3. Realizacja planu i jego ewaluacja
4.  Aspekty etyczne związane z terapią behawioralną 

Moduł IV. Terapia poznawczo-behawioralna dla nauczycieli (7h- online)
1. Założenia psychologii poznawczo-behawioralnej w pracy terapeutycznej z uczniem
2.Błędy i zniekształcenia poznawcze
3.Techniki pracy
4.Zasady prowadzenia sesji  

Kurs kończy się egzaminem

Kurs II stopnia – Rozwijanie mowy i komunikacji – 10 godzin (cena: 250 zł/os) – udział bezpośredni

1. Mowa i komunikacja w założeniach psychologii behawioralnej
2.    Metoda zachowań werbalnych
3.    Inne metody rozwijania mowy i komunikacji
4.    Systemy AAC wykorzystywane w strategiach rozwijania mowy i komunikacji  

Kurs kończy się egzaminem   

Kurs III stopnia – Diagnoza funkcjonalna ucznia - 20 godzin (cena: 500 zł/os)  

Moduł I: Diagnoza funkcjonalna w praktyce szkolnej (10h – online)
1.    Diagnoza – cele, zadania
2.    Pojęcie diagnozy funkcjonalnej
3.    Wielospecjalistyczna Diagnoza Funkcjonalna Ucznia
4.    Etapy procesu diagnostycznego
5.    Warsztat diagnostyczny nauczyciela  

Moduł II. Wybrane narzędzia diagnozy funkcjonalnej (10h – udział bezpośredni)

1.Profil Psychoedukacyjny PEP-R
2. Diagnoza młodzieży i dorosłych – TTAP
3. VB-MAPP – Ocena umiejętności społecznych i komunikacyjnych
4. Skala Przystosowania Społecznego K. Nihiry, Inwentarz Gunzburga i inne
5. Interpretacja wyników
6. Założenia programów edukacyjno-terapeutycznych na podstawie uzyskanych wyników Kurs kończy się egzaminem  

Kurs IV stopnia – Dokumentowanie pracy nauczyciela, doskonalenie programów eliminujących zachowana trudne – 15 godzin (cena: 350 zł/os)  

Moduł  I. Analiza dziennika terapii ucznia (5h – online)
1.    Zdolności komunikacyjne
2.    Potrzeby ruchowe
3.    Praca na zajęciach
4.    Strategia przyswajania wiedzy/zmian w planie zajęć
5.    Diagnoza funkcjonalna
6.    Plan zajęć i ich rodzaje
7.    Cel terapeutyczne  

Moduł II Programy ograniczające zachowania trudne (10h – udział bezpośredni)
1.    Analiza przypadków
2.    Praca własna nad programem pod nadzorem trenera

Kurs kończy się egzaminem  


ZAPRASZAMY :-)

UWAGA: Szkolenie nie nadaje tytułu terapeuty behawioralnego ani nie umożliwia rozpoczęcia ścieżki edukacyjnej na terapeutę behawioralnego. Jest to szkolenia z praktycznego stosowania metod i technik. Uczy efektywnej pracy wychowawczej i edukacyjnej, tworzenia autorskich programów i ich ewaluacji. Jest formą doskonalenia zawodowego. Szkolenie umożliwia stosowanie w swojej pracy strategii uczenia behawioralnego.

zapisz się

Cookies

Korzystając z tej witryny, automatycznie akceptujesz używanie przez nas plików cookie. Czytaj więcej.

AKCEPTUJĘ