Obszar badań i zainteresowań naukowych związany jest zarówno z rozwojem osób z ASD na przestrzeni życia, efektywnymi strategiami edukacyjnymi i rewalidacyjnych jak i z sytuacją rodziców osób z ASD oraz formami ich efektywnego wsparcia.
Autorka koncepcji i koordynator czterech kierunków studiów podyplomowych w Wyższej Szkole Ekonomii i Innowacji:
1. Edukacja i rehabilitacja osób z autyzmem i Zespołem Aspergera
2. Integracja sensoryczna z terapią ręki
3. Wczesne wspomaganie w rozwoju dziecka z autyzmem i innymi zaburzeniami rozwojowymi
4. Terapia pedagogiczna z rewalidacją dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
5. Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną.
Autorka licznych publikacji na temat edukacji i rewalidacji osób z ASD, współtwórczyni oryginalnej metody SOUK – Skala Oceny Umiejętności Komunikacyjnych dla dzieci z ASD (KUL, 2014). Jej praca doktorska uzyskała wyróżnienie, a poświęcona była rozwojowi psychospołecznemu dzieci autystycznych w pierwszym etapie edukacyjnym (UMCS, 2010 r.). Dużą popularnością cieszy się publikacja pod jej redakcją i M. Panasiuk, dotycząca istotnych kwestii związanych z dojrzewaniem i dorosłością osób z ASD: „Wsparcie młodzieży i dorosłych osób z autystycznym spektrum zaburzeń. Teoria i praktyka”. GWP, Gdańsk 2017.
Problematyką autyzmu zajmuje się od kilkunastu lat: prowadzi terapie indywidualne, opracowuje diagnozy funkcjonalne, nadzoruje indywidualne programy terapeutyczne, prowadzi szkolenia na terenie całej Polski. Prywatnie jest matką dorosłej osoby z autyzmem.
Jest pomysłodawczynią i organizatorką cyklicznych, ogólnopolskich konferencji naukowo-szkoleniowych pt. „Bądźmy razem – światowy dzień autyzmu” (2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020). Inicjuje wiele akcji promujących wiedzę o osobach z ASD , między innymi opracowała materiały do zajęć edukacyjno-wychowawczych dla uczniów ze szkół podstawowych, w których znajduje się opowiadanie psychoedukacyjne jej autorstwa „Nowy kolega” (2014 r.); była inicjatorką stworzenia teledysku i autorką teksu piosenki „Dwa światy, jeden czas” (2016 r.).
Stworzyła wiele efektywnych pomocy i narzędzi pracy dla specjalistów pracujących z osobami z ASD. Jest to m.in. "Dziennik terapii dziecka z autyzmem" (2018 r.) czy "Wywiad i Dzienniki Obserwacji Dziecka do 3 r. ż. - ryzyko zaburzonego rozwoju" (2020 r.). Dużą popularnością cieszą się współtworzone przez dr Wieczorek poradniki i przewodniki m.in.: „Autyzm w mojej głowie. Jak poradzić sobie z diagnozą dziecka?" (2020 r.), "Przewodnik po prawach i przywilejach przysługujących dzieciom i młodzieży z niepełnosprawnością" (2020 r.).